HOPP helsefremmende barnehager i Verdal

Melakollen barnehage er stolte og ivrige deltakere i HOPP prosjektet i Verdal. Med fokus på fysisk aktivitet og kosthold.

HOPP i Melakollen barnehage

I HOPP prosjektet er vi tilknyttet idrettspedagog og kostholdsveileder.

Barnehagen har sin egen aktivitetsleder og matansvarlig som deltar i inspirasjonsdager sammen igjennom året.

I Melakollen har vi et bevist fokus på kosthold, og at gode vaner starter tidlig. Vi tilbyr et variert og næringsrikt kosthold for barna. Med stort fokus på måltidet som  pedagogisk aktivtet (smøre på selv, sende pålegg, sitte på plassen sin, hjelpe hverandre, samtale) ,og voksne som rollemodeller.

Alle HOPP barnehager har fått en materialepakke med utsyr til fysisk aktivitet (baller, ringer, puter, balanseblokker, hinder, parkour, ballnett, tau...) Som er til stor inspirasjon til en aktiv hverdag.

Idrettspedagogen Kari Anne kommer til barnehagen med inspirsajon til nye aktiviteter, utfordrer personalet på nye aktiviteter. Lagt ti rette for turdager, og lærende barnehager.